Rok opracowania:
2021
Lokalizacja:
Środa Wielkopolska
Koncepcja przebudowy i rozbudowy zakładu produkcyjnego HOMAG w Środzie Wielkopolskiej

Dla rozwoju zakładu na jego obecnym terenie przyjęto następujące założenia:

  1. Rozbudowę istniejącego zespołu hal produkcyjnych o dodatkową część dwukondygnacyjną od strony wschodniej. Wysokość parteru w świetle konstrukcji przyjęto na 6.0 metrów a wysokość piętra na 4.0 metry. Zaprojektowano budynek o prefabrykowanej konstrukcji żelbetowej (przyjęto siatkę słupów 12 x 12 metrów), ze stropem żelbetowym nad parterem o nośności 10 KN/m2 i posadzką na gruncie o nośności 50 KN/m2.
  2. Do istniejącej hali od frontu (strona północna) kosztem likwidacji miejsc parkingowych zaprojektowano dobudowę dwukondygnacyjnego modułu logistycznego z trzema bramami przemysłowymi. Przewidziano możliwość wprowadzenia biur dla pracowników produkcyjnych i logistyki na piętrze (ponad bramami). Dla ich obsługi przewidziano w tym miejscu plac manewrowy dla samochodów ciężarowych.
  3. Przewidziano rozbiórkę starszego budynku biurowego (z 1998 roku), aby umożliwić przebudowę i rozbudowę (nowszego) budynku socjalno-biurowego. Przyjęto rozbudowę w konstrukcji żelbetowej. Pomiędzy starszą częścią budynku i nowoprojektowaną przewidziano wewnętrzny „zielony” dziedziniec, zapewniający dostęp światła dziennego do pomieszczeń biurowych. Przewidziano również częściową rozbiórkę pierwotnej hali o konstrukcji stalowej (w miejscu, w którym koliduje z rozbudową budynku socjalno-biurowego), jednak z pozostawieniem pomieszczeń technicznych w ich dotychczasowej lokalizacji.
  4. Przewidziano zastąpienie obecnego parkingu naziemnego (po stronie wschodniej budynku) 4-poziomowym garażem o konstrukcji żelbetowej, zlokalizowanym po stronie zachodniej (od ulicy Towarowej). Ostatnia (IV) kondygnacja jest otwartym parkingiem umieszczonym na dachu. Budynek zapewnia łącznie ok. 375 miejsc parkingowych dla pracowników. Ponadto przewidziano 61 MP zlokalizowanych na terenie, w tym miejsca dla niepełnosprawnych.
  5. Założono rozbiórkę wszystkich obiektów kubaturowych znajdujących się na sąsiadującym terenie przewidując w to miejsce budowę od podstaw:
  • Budynku produkcyjnego zaprojektowanego jako dwukondygnacyjny budynek o konstrukcji żelbetowej, (przyjęto siatkę słupów 12 x 12 metrów), ze stropem nad parterem ze sprężonych płyt żelbetowych o nośności 10 KN/m2 i posadzką na gruncie o nośności 50 KN/m2. Wysokość parteru w świetle konstrukcji przyjęto na 6.0 metrów a piętra na 4.0 metry. Na parterze w dwóch nawach przewidziano suwnice poruszające się w osiach północ-południe. Od strony północnej (a także częściowo wschodniej i zachodniej) przewidziano duże powierzchnie elewacji jako przeszklone, zapewniające dostęp światła dziennego. Ponadto, ponad kondygnacją piętra przewidziano pasmowe świetliki dachowe usytuowane na kierunku wschód-zachód. Północną połać świetlika przewidziano jako przeszkloną, natomiast południową jako wyposażoną w ogniwa fotowoltaiczne. Południowa nawa budynku umożliwia ponadto wjazd samochodu ciężarowego typu TIR do wnętrza hali i jego bezpieczny załadunek/rozładunek z użyciem suwnic.
  • Kompleksu budynków magazynowych, w tym automatycznego Magazynu Wysokiego Składowania o wysokości ok. 25 metrów oraz Magazynu Tradycyjnego o wysokości ok. 15 metrów, wyposażonego w stację ładowania wózków akumulatorowych.
  • Pieszej, przeszklonej kładki-łącznika zlokalizowanej ponad ulicą wewnętrzną na poziomie III kondygnacji (światło przejazdu ponad 5.0 m.).
Wróć do listy